Hátfájás térd alatt. Hátfájás terhesség alatt


A szülés alatt is nagy megterhelésnek van kitéve a gerinc, de a megpróbáltatások sora ez után sem ér véget. Cikkünkben annak jártunk utána, hogy mi okozza a fájdalmat, és az miként kezelhető, enyhíthető. A várandósság alatt a táguló méh megnyújtja, gyengíti a hasizmokat, megváltoztatja a testtartást, ezáltal jobban megterheli a gerincet.

Hátfájás terhesség alatt

Az extra kilók még inkább igénybe veszik az izomzatot, az ízületeket. Ráadásul a hormonális változások következtében, nevezetesen egy relaxin nevű hormon termelődése miatt, az ízületek és a szalagok meglazulnak elsősorban a gerinc és a medenceöv érintkezésénél. Ez szükségszerű, hátfájás térd alatt a hátfájás térd alatt anyaméhnek hely kell.

Kellemetlen hatása viszont az, hogy a kismamák kevésbé érzik magukat stabilnak, állás, séta, ülés vagy épp fekvés közben. Ezek a problémák nem egyik napról a másikra alakulnak ki, ezért szülést követően sem egyik napról a másikra múlnak el, bármennyire is sürgetné azt a fájdalmakat elszenvedő kismama.

Hátfájás 14 oka, 6 fajtája, 6 kezelési módja [teljes tudásanyag]

A vajúdás során további 911 ízületek gél kondroitinnal van kitéve gerincünk. Akkor ugyanis olyan izmokat is használ a kismama, amelyet egyébként nem, és ennek hatását elsősorban izomláz szerű érzést szülés után egy ideig még tapasztalhatja magán.

Szülés után a hátfájás leggyakoribb oka a szoptatáskor, a gyermek ringatásakor, emelésekor felvett helytelen testtartás. De az újszülött gondozásával járó stressz és hátfájás térd alatt sem teszi lehetővé a pihenést, amely a gerincfájdalomból való felépülés egyik legfontosabb tényezője volna. Meddig tart a szülés utáni hátfájás? Gyakori jelenség a szülést követő hátfájás. Ez általában néhány hónapon belül elmúlik, de a nők egy része hosszabb ideig is szenvedhet ettől a fájdalomtól.

Azok a kismamák, akiknek gerincproblémái voltak a szülés előtt vagy a várandósság alatt, nagy valószínűséggel a szülés után is fognak hátfájástól szenvedni, különösen akkor, ha a fájdalom mindvégig erős volt, vagy már a várandósság korai szakaszában elkezdődött. A túlsúly sajnos csak tovább növeli a kockázatot.

Hátfájás - Budai FájdalomKözpont Létrehozva: Egyre fiatalabb korban okoz mozgáshiányos, ülő életmódunk problémákat, már évesen is komoly panaszokkal szenvednek sokan.

Kezdjen el fokozatosan edzeni! Lehetséges, hogy hátfájása miatt nem szívesen kezd bele a tornába, de higgye el, ez az, amire testének ilyenkor leginkább szüksége van. Az erősítő- és nyújtó gyakorlatok a leghasznosabbak. Ha valamelyik gyakorlat fájdalommal jár, vagy rosszul érzi magát közben, hagyja abba.

Nem hagyja aludni a derékfájás? Íme, a segítség!

Hallgasson a testére! Válasszon kíméletes mozgásformákat, mint például a gyaloglás! A séta szülés után rövid idővel biztonságosan elkezdhető.

hátfájás térd alatt

Az első hetekben lassan sétáljon és csak rövid ideig. Később az úszás az egyik legjobb sport, amit választhat, ráadásul közben az ízületeket is tehermentesíti.

Hátfájás - Budai FájdalomKözpont

Végezzen gyengéd stretching- és jóga gyakorlatokat. Kerülje túlnyújtást vagy a túlságosan megerőltető hátfájás térd alatt. A csodálatos medencebillentés… Amikortól a nőgyógyásza engedi, fokozatosan kezdje el erősíteni a hát- és a hasizmait. A medencebillentés például egy nagyon hasznos gyakorlat, és jó, ha a napi rutin része lesz: Feküdjön a hátára.

A térdét hajlítsa be, a talpa maradjon a földön. Lélegezzen mélyen, érezze, hogy minden egyes lélegzettel kitágul a hasa. Kilégzéskor döntse a farkcsontját a köldöke irányába, úgy, hogy közben a csípője a földön marad.

hátfájás térd alatt

Ez egy nagyon finom és apró mozgás. Amikor már nem tudja tovább dönteni a csípőjét, szorítsa össze farizmait, majd engedje el őket.

Ismételje alkalommal.

Praktikus tanácsok derékfájás, hátfájás és mozgásszervi panaszok ellen

Ha császármetszéssel szült, várjon legalább hetet, amíg elkezdi ezt a gyakorlatot. Ügyeljen a megfelelő mozdulatokra, testtartásra! Állás, séta és ülés közben is tudatosan ügyeljen a helyes testtartásra.

Kezdetben szoptatáskor minden kismama előregörnyed. Ez természetes, de idővel a gerince érdekében próbálja meg ekkor is megőrizni a helyes testtartást.

  • Rossz tartás és hátfájás Munka közben gyakran megeshet, hogy székünkben görnyedve sietve kell megcsinálnunk valamit.
  • A váll porcának gyulladása
  • Kenőcs a hátsó csontritkulás kezelésére
  • Hátfájás – Okok és kezelésük | Orto-MD
  • Módosítva:
  • Segítünk elkerülni a terhesség alatt fellépő hátfájást.

Megkönnyítheti a dolgát, ha például egy zsámolyt tesz a talpa alá, karfás szoptatószéket használ, derekát párnákkal támasztja meg. Ha még így is fájdalmat érez, próbálja meg oldalfekvésben szoptatni a babát.

hátfájás térd alatt

Az emelés művészete Kismamaként naponta több tucatszor kell majd lehajolnia és  megemelnie valamit. Ilyenkor mindig hajlítsa be a térdét, vagy guggoljon le, a lényeg, hogy a dereka egyenes maradjon. Nehéz dolgokat pedig egyáltalán ne emelgessen a korai időszakban. A fájdalom enyhítésében nagy segítség lehet egy meleg fürdő, hátfájás térd alatt pakolás, amely segíthet ellazítani az izmokat az érintett területen.

Ha a meleg nem segít, próbálja ki a hidegzselét, van, akinek pont a hideg enyhíti a fájdalmát.

hátfájás térd alatt

A masszázs ugyancsak hasznos módszer az izmok ellazításában. Ideiglenesen megnyugtatja a feszült vállat, deréktáji izmokat.

hátfájás térd alatt

Szabaduljon meg mielőbb a túlsúlytól! Amennyiben maradtak plusz kilói, különösen figyeljen a napi tornára és sétára, és emellett óvatosan kezdjen el diétázni is. A fehérjedús táplálkozásnak köszönhetően az izomzata is hamarabb megerősödik majd.